Cyklistikou ke zdraví i kráse

Krásné počasí přímo svádí k tomu, abychom se vydali někam do přírody. Tento čas je ideální k tomu vyrazit na výlet a poznávat krásy naší vlasti. Auto však nechte doma a vydejte se za nimi na kole. Nejen, že ušetříte za benzín, ale zároveň něco uděláte i pro svoje zdraví.

Co získáte

Zdravotní přínosy cyklistiky – i té rekreační – jsou mnohé. Podporuje obranyschopnost organismu, snižuje riziko kardiovaskulárních chorob, cukrovky i obezity. Vyhoupnout se do sedla může každý, bez ohledu na věk nebo kilogramy. Díky tomu, že nezatěžuje klouby je totiž vhodná i pro osoby s nadváhou. Kolo je také skvělým společníkem pro každého, kdo chce vytvarovat krásné nožky a zpevnit zadeček.

Nejezděte sami

Ve dvou se to lépe táhne, a to platí i v cyklistice. Vyrazit ale klidně můžete i s celou partou přátel či rodinou a spojit tak příjemné s užitečným. Aby si vaše ratolesti celý výlet opravdu užily, nepodceňte přípravu a také výběr jejich vybavení. Vězte, že dětské cyklo oblečení jako dětské cyklistické kalhoty, cyklistické dresy či funkční termoprádlo jsou dnes běžnou výbavou malého cyklisty. Navíc je dnes běžně k dostání také dětská sedačka na kolo, která vám umožní vyrazit i s těmi úplně nejmenšími. Užijete si tak všichni společně spoustu zábavy a ani vám nepřijde, že sportujete. Cyklostezkami je naše republika doslova prošpikovaná, tudíž stačí jen naplánovat trasu. Pokud vlastníte horské kolo, pak se nemusíte bát ani jízdy v náročnějším terénu. Nepodceňte však bezpečnost. Cyklistická helma by měla být samozřejmostí za všech okolností – bez ohledu na vzdálenost či obtížnost cesty. Úrazy hlavy totiž patří k těm nejzávažnějším zraněním a leckdy mívají přímo fatální následky.

Nepřepalte start

Netrpíte-li žádnými zdravotními problémy a se sportem si tykáte, můžete do pedálů šlápnout prakticky ihned. Pokud jste se ale dlouho nehýbali nebo máte nějaké to kilo navíc, začínejte opatrně. Nechte si poradit od odborníků, abyste se vyvarovali případných rizik. Vše zkonzultujte nejen s praktickým lékařem, ale i s osobním trenérem. Ten rozhodne, jestli je pro vás tento sport vhodný a poradí vám, při jaké frekvenci byste měli jezdit. Vše si můžete hlídat pomocí nejrůznějších mobilních aplikací či tachometrů na kolo.

Pravidelnost je základ

Abyste na sobě spatřili viditelnou změnu, je třeba sportovat pravidelně. Ideálně čtyřikrát pětkrát týdně alespoň třicet minut. Jízdy na kole se nemusíte vzdávat ani v zimě či nepříznivém počasí – stačí ji nahradit hodinami spinningu v posilovně.

 

 

YzI2NzMy